• English
 

سبد خرید

انواع تسمه نسوز

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

اهواز خوزستان آزادگان

info@Nahal.com

091612365478

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

انواع تسمه نسوز
427
12 مرداد 1402
مدیریت سایت

تسمه نسوز

انواع تسمه نسوز:  

تسمه نسوز ساختارهایی بر پایه  پارچه های نسوز هستند که بافت الیاف و با عرض محدود به شکل نوار تولید میشود و مورد استفاده صنایع قرار میگیرند. تولید پارچه های نسوز به صورت نوار مشکل برش آنها را بر طرف کرده است. الیاف استفاده شده برای تولید این نوارها شامل فایبرگلاس، آزبست، سرامیک و گرافیت میباشد. از ویژگی مشترک همه این الیاف میتوان به مقاومت حرارتی، مقاومت شیمیایی، استحکام مکانیکی، مقاومت الکتریکی و انعطاف پذیری خوب آنها اشاره کرد.

بیشترین کاربرد تسمه نسوز شامل عایق بندی خصول لوله، پشتیبانی مواضع جوشکاری –welding-  عایق بندی لوله ها و پمپ ها، کابلها، و درزگیری اشاه کرد. نوارهای نسوز به دست آمده از الیاف را میتوان با ترکیب کردن مواد مختلف ارتقا داد به عنوان مثال بعضی از نوارهای نسوز دارای ورق نازکی از فویل آلومینیوم هستند و یا در ساختار تعدادی از آنها مفتولهای فلزی استفاده شده که این موضوع باعث افزایش استحکام مکانیکی آنها میشود. بععضی از آنواع این نوار ها در یک سمت آغشته به چسب هستند مانند نوار نسوز فایبرگلاس و نوار گرافیتی که نوع چسبدار آن موجود است و موجب تسهیل در استفاده میشود.

تسمه نسوز فایبرگلاس:

این تسمه محصولی است که فایبرگلاس استخراج شده و به علت ماهیت مقاوم این ماده در برابر حرارت در صنایع نسوز کاربرد گسترده ای دارد. از ویژگی های نوار نسوز فایبرگلاس میتوان به خواص القای خوب، مقاومت بسیار خوب در برابر دما، مقاومت در برابر ترکیبات اسیدی و قلیایی، مقاوم در برابر ضربه و خواص عایق عالی، دارای نسبت وزن به حجم خوب نام برد. از این نوار می توان برای ساخت و عایق بندی  انواع موتورها و ژنراتورها و کابلها که نیاز به عملکرد خوب و در عین حال عمر طولانی است استفاده کرد،  همچنین میتوان از این محصول به طور گسترده در زمینه های معماری، لوازم الکتریکی، دستگاههای ضد حریق و مقاوم در برابر حرارت، درزگیری و غیره استفاده شود.

تسمه نسوز فایبرگلاس چسبدار:

تسمه نسوز فایبرگلاس چسبدار محصولی است که استفاده و نصب تسمه فایبرگلاس را تسهیل کرده است. این محصول برای سطوحی استفاده میشود که حساس به تغییرات درجه حرارت هستند. به عنوان مثال برای عایق بندی بعضی از سطوح در فصل سرما از این نوار چسبدار استفاده میشود. علاوه بر عایق حرارتی این محصول و مقاومت حرارتی آن تا دمای 450 درجه فارنهایت- حدود 232 درجه سانتیگراد-  میتوان به مقاومت آن در برابر سایش اشاره کرد که منجر به عمر طولانی تر این محصول میشود از جمله کاربردهای این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• برای تهیه تسمه نسوز فایبرگلاس عمومی

• آب بندی دائمی کانالها یا اتاقک های با درجه حرارت بالا

• پشتیبانی مواضع جوشکاری

• حفاظت از سیم پیچ

• تقویت قطعات پلاستیکی

نوار نسوز فایبرگلاس بدن چسب

تسمه نسوز فایبرگلاس فویلدار:

این محصول که از یک پارچه فایبرگلاس و یک لایه فویل آلومینیومی ساخته شده است. یک محصول نسوز و مقاوم با طول عمر بالا برای حفاظت از تجهیزات در برابر تغییرات دمایی می باشد. وجود یک لایه نازک از فویل آلومینیوم بر روی الیاف فایبرگلاس موجب بهبود خواص مکانیکی، شیمیایی و سایر ویژگی از جمله مقاومت آن در برابر گرما و شعله های شدید. مقاوم در برابر کشش و پاره شدن، جلوگیری از هدر رفت انرژی، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و بخار اشاره کرد.

دمایی که این تسمه نسوز به صورت مدام میتواند تحمل کند حدود 550 درجه سانتی گراد است در صنایع اتومبیل سازی در بخش زیرین کاپوتها، به عنوان پشتیبان مواضع جوشکاری –weld Back-up- همچنین برای پوشش شیلنگهای هیدرولیک، کابل ها و لوله ها از حرارت زیاد و آتش، برای تهیه لباس و دستکش، محافظت لوله های یخچال فریزرها استفاده میشود. این محصول بهتر است در دمای 16 تا 27 درجه سانتی گراد نگهداری شود و تا 12 ماه پس از تولید مصرف شود.

تسمه نسوز آزبست:

این محصول از الیاف طبیعی آزبست بافته شده است مقاومت خوب گرمایی و شیمیایی این محصول باعث شده از آن در صنایع حرارتی مورد استفاده قرار بگیرد. آزبست یکی از قدیمی ترین موادی است که بشر به عنوان یک ماده عایق شناسایی کرده است. و از دیر باز از آن استفاده میکرده اما در چند دهه اخیر به علت مخاطرات زیست محیطی و آسیب بر سلامتی، از آن کمتر استفاده می شود.

این نوار به دو صورت ریز و درشت بافته شده است که نوع درشت آن وزن کمتری دارد. همچنین براساس وجود گرد و غبار در آن به دو دسته غبار دار یاDusted و بدون غبار یا Dusted free تقسیم میشود. همچنین میتوان مقاومت این نوار را میتوان با استفاده از سیم بهبود بخشید. که جنس سیم میتواند مس، فولاد ضد زنگ و یا اینکونل باشد  که وجود سیم در ساختار موجب بهبود خواص مکانیکی و مقاومت بیشتر در برابر کشش میشود.

ویژگی های تسمه نسوز آزبستی

به همین منظور نوع فوبلدار این محصول نیز عرضه شده است که علاوه بر خواص مکانیکی بهتر عایق بهتری نیز میباشد. همچنین به منظور بهبود خواص حرارتی این محصول نوع نوار آزبستس گرافیتدار نیز موجود است. از ویژگی های تسمه نسوز آزبستی میتوان  به مقاومت خوب این محصول در برابر حرارت. انعطاف پذیری خوب که باعث شده به صورت رول پیوسته در دسترس باشد. ضخامت این محصول از 0.5 تا 6 میلی متر و پهنای این تسمه از 20 تا 500 میلی متر است.

مقاومت حرارتی این محصول تا 550 درجه است. بیشتر کاربرد این نوار به عنوان عایق در برابر حرارتهای بالا است. اما از جمله کاربردهای دیگر این محصول میتوان به عایق بندی سیم ها، کویل ها، کابل ها و دیگر هادی های الکتریکی، در مجرای کوره ها،  دیگهای بخار، خطوط لوله؛ کانالهای جریانات گرم، کانالهای هوا، به عنوان درزگیر انصالات کانالها در کوره ها، عایق بندی سیم ها، تهیه لباسها و دستکش  اشاره کرد. علاوه بر این از این محصول به عنوان فتیله چراغ های نفتی نیز استفاده میشود. این محصول باتوجه به نوع بافت به دو نوع درشت بافت و ریز بافت تقسیم میشود.

برای خرید انواع صنایع لاستیکی  و اورینگ را می توانید با دهقان رابر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت در برابر اضافه بار

محافظت در برابر اضافه بار

اضافه بار محافظت در برابر اضافه بار :کوپلینگ های ویژه ای که به عنوان کوپلینگ مکانیکی ایمنی اضافه بار شناخته...

مقالات بیشتر بخوانید
جذب شوک، ارتعاشات و نویز

جذب شوک، ارتعاشات و نویز

نویز جذب شوک، ارتعاشات و نویز : هنگامی که موتور به عنوان پیش‌ران و عضو محرک شروع به دوران و...

مقالات بیشتر بخوانید
پارامترهای انتخاب انواع کوپلینگ

پارامترهای انتخاب انواع کوپلینگ

کوپلینگ پارامترهای انتخاب انواع کوپلینگ : کوپلینگ جزء جدایی ناپذیر سیستم های کنترل حرکت و انتقال قدرت است. آنها مزایای...

مقالات بیشتر بخوانید
هدف از کوپلینگ چیست؟

هدف از کوپلینگ چیست؟

هدف از کوپلینگ هدف از کوپلینگ چیست؟  هدف از استفاده کوپلینگ، این است که بتواند چندین عملکرد مختلف را به...

مقالات بیشتر بخوانید
کوپلینگ صنعتی چیست؟

کوپلینگ صنعتی چیست؟

کوپلینگ صنعتی کوپلینگ صنعتی چیست؟ یکی از عناصر ماشین و وسیله‌ای است که شفت های مشابه (قطر، طول، سایز و…)...

مقالات بیشتر بخوانید
مزایای coupling رشته ای

مزایای coupling رشته ای

coupling رشته ای   مزایای coupling رشته ای: اجزای قابل تعویض. دارای چگالی توان بالا. مقاومت خوبی در برابر شرایط...

مقالات بیشتر بخوانید
نحوه اندازه گیری اورینگ ها

نحوه اندازه گیری اورینگ ها

انتخاب: نحوه اندازه گیری اورینگ ها :  انتخاب مناسب اندازه و جنس آنها مخصوصا استاندارد های اورینگ ها برای جلوگیری...

مقالات بیشتر بخوانید
پکینگ (Packing) چیست؟

پکینگ (Packing) چیست؟

پکینگ (Packing) چیست؟ پکینگ نوعی از قدیمی‌ترین آب‌بندها به شمار می‌آید که در چین باستان نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت....

مقالات بیشتر بخوانید
پکینگ تفلون گرافیت

پکینگ تفلون گرافیت

موارد استفاده از پکینگ نسوز تفلون گرافیت پکینگ تفلون گرافیت :معمولا از پکینگ تفلون گرافیت برای مواردی گوناگون و حساسی...

مقالات بیشتر بخوانید
کوپلینگ شفت چیست؟

کوپلینگ شفت چیست؟

شفت چیست؟ کوپلینگ شفت چیست؟ یکی از رایج ترین انواع کوپلینگ های مکانیکی، کوپلینگ شفت است که برای اتصال دو...

مقالات بیشتر بخوانید

تماس تلفنی